Victor börjar på förskolan

13 januari 2014 så var det dags för inskolning för Victor på Guntorps förskola. Samma förskola och avdelning som Alexander. 
Jag var med honom hela första veckan och det var några få timmar om dagen vi var där. Han åt lunch där och fick lära känna fröknar och kompisar. Fördelen för Victor är att han varit med så mycket på förskolan när vi lämnat Alexander på dagarna så han känner igen alla och platsen är i främmande för honom. 
Han åt väldigt bra under lunchen och lyckades somna också. Första dagen var jag med och "nattade" honom. Då tog det 40 min. Jag var så nära på att ge upp men tillslut så slappande han av och sov längst av alla. 
Nästa dag tog det kanske 30 min. Och Onsdagen då tog en fröken det och då tog det kanske 10 min. Dom vet uppenbarligen hur man gör för att få ett barn att somna. 

Han kom snabbt in i gruppen och anpassar sig bra.

Andra veckan tog Christer inskolningen men då kunde han lämna större delen av tiden. 











Kommentarer
Postat av: Christine Christensson Bruseborn

De är så go'a och mysiga båda två.

Kramar och tankar från Farmor

2014-03-27 @ 22:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0