Besikta bilen

13/2 var det dags för besiktning.
Då det var kl. 9:00 i Stenungsund var båda pojkarna med mig.
Alexander tyckte det var både spännande och läskigt.


Leklandet med kompisen Axel 12/2

Alexander, Victor och jag drog till leklandet i Kungälv efter dagis.
Där mötte vi upp min vän Johanna och hennes son Axel.

Victor hade jag i bärselen men jag och Johanna turades om att hålla honom medan den ena lekte med dom stora killarna.
Klättra upp för backar ner för långa ruschkanor i 3 timmar. Det blir bra motion.

När 3 timmar har gått är det färdiglekt men Alexander ville absolut inte gå hem.
Men tillslut fick jag med honom hem.


Fler bilder


En bild säger mer än 1000 ord


Störtdyk

Vi var hemma hos mormor och morfar en dag.
Alexander var på strålande humör och lekte och busade.
han drog en grön duploplatta framför sig med väldig fart.

Så gick jag förbi och råkade trampa på plattan så oturligt.
Det blev ju tvärstopp och han drog munnen rakt ner i plattan.

Alexander bet sig i läppen för det kom en del blod både från över och underläppen.

Usch så dumt det blev och stackaren blev så rädd när det kom blod från munnen.
"Vad e det mamma?"

Det gick över fort som tur var.
Men en härlig fläskläpp blev det.





Victors framsteg


Victor är riktigt duktig nu på att vända runt från rygg till mage och tvärtom. Fort går det också.
Han ligger inte still så länge i babygymmet om han inte kikar på sig själv i spegeln.
Rätt som det är så ligger han långt ut på golvet istället.
Men han är glad ändå.

Sen i början av februari kan man ta tag i Victors händer när han ligger ner så drar han sig upp tills sittandes och ståendes. Alltid med det största flinet.
Victor är en sån go och glad kille.

19/2 kom Victor på att man kan prutta med munnen. Han härmar när man gör så mot honom.

20/2 gör han det hela tiden av sig själv. Det låter ju så himla kul när han gör så och han är ju så söt så då brister vi ut i gapskratt. Då skrattat han med och "pruttar" igen.

Alexander tycker lillbrorsan är helfestlig när han gör så med munnen och gör gärna likadant.


20/2 fick Victor sin första smakportin, morot. Spännande smak men det kom ut efter att han smakat lite med tungan.
Mer om det lite längre fram när han smakat lite mer.


.


Fortsatt uppdatering.

12/1 så ropade Alexander på mig från badrummet.

"Mamma titta ja har bajsat"

Duktiga killen gjorde nr. 2 i pottan.
Jag blev så glad så jag började klappa händerna och hoppade av glädje.
Alexander tittade på mig och gjorde likadant. "Mamma glad"
Ja det är jag verkligen Alexander.
När pappa kommer hem ska vi åka och köpa brandbilen som vi lovat dig.
Och det gjorde vi.

Och sen dess har han varit superduktig och går på toa varje dag.
Han har fortfarande blöja men det blir många toalettbesök.
Även på dagis går han på toa då och då.
Tycker det är kul att han har intresse för det.

Kanske blir det en blöjfri sommar. ;-)


Lite uppdatering

Tiden går och jag har inte haft nån lust eller ork till att knåpa ihop något inlägg här.
Men jag ska försöka mig på en liten uppdatering om vad som har hänt här.

28/1 fick vi en tid till BVC 13:00 p.g.a att Victor är så torr över hela kroppen.
Han har även fått en stor röd torrfläck. Ungefär lika stor som en 5-krona precis på höger höft.
Vi har ju försökt med så många krämer nu men ingen har hjälpt honom. Inte ens den feta LOCOBASE.
BVC sköterskan trodde det var hans ersättning som gjorde han är så torr o rödprickig.
Dom tyckte vi skulle byta ersättningen mot mjölkfri och även smörja med cortison.
Vi valde att bara smörja in Victor med cortisonet för att veta vilket som ger resultat.
Den skulle smörjas morgon och kväll i en veckas tid till att börja med.
Sen en gång om dagen andra veckan för att avsluta med varannan dag tredje veckan.

Vi har ju inte förstått att det har kliat på stackarn. Det är därför han har varit ett virr varr i sängen. Han "krumbuktar" sig så mycket att han helt plötsligt ligger med fötterna på kudden.
Stackars liten.

Första natten efter att Victor blivit insmord med "Mildison" så sov han igenom hela natten.
Tidigare har han vaknat runt 3-4 gånger på nätterna.
Så skönt för både Victor och oss att han sov så gott.

Förra veckan slutade vi smörja med cortison och kör nu bara "Locobase"

19/2 hade vi en tid på vårdcentralen för pricktest för ägg och mjölk. Det visade ingen allergi. Så Victor behöver ingen annan ersättning och kan nu börja med lite smakportioner.


RSS 2.0