Victor

Nu har våran älskade lilla Victor sett dagens ljus.
Den 8/10 klockan 16:41 föddes han på Östra sjukhuset.
Victor var 53 cm lång och vägde 3969g.

Värkarna satte i gång 03:40 men då var dom väldigt svaga så jag kunde andas lugnt igenom dom. Värkarna kom ca. var 15:e minut.
Christer vaknade av att min andning blev annorlunda. Snacka om att "sova" på helspänn.
Vi gick upp timmen senare.
Kl. 05:30 kom Alexanders farfar o Edina hem till oss för att hämta Alexander.
Värkarna blev mer intensiva runt 11:30
Och 13:00 åkte vi mot Östra.
Vi var framme ca. 13:45.
När vi fått ett rum kopplade barnmorskan på en ctg-apparat tills den nya barnmorskan började sitt skift.
Då blev jag undersökt och jag var då öppen 5 cm.
Denna gång ville jag ge lustgasen en ärlig chans och helst klara mig på den.
Vilket jag gjorde!
Jag är väldigt stolt över mig själv att jag klarade det så bra som jag gjorde.
Även denna förlossning var Christer en pärla när det gällde att ta hand om mig och pusha mig.
16:11 satte krystvärkarna igång.
Victor hade inte roterat helt och hållet och jag hörde hur barnmorskorna och sköterskan dividerade om hur jag skulle ligga för att han skulle röra sig. Men jag tänkte för mig själv att jag absolut inte ville ändra läge för jag kände att jag hade bra kraft.
Just den krystvärken som kom efter detta var den näst sista för då säger dom till mig att sluta krysta.
Väntan mellan detta och nästa värk kändes väldigt lång. Men så fort nästa värk kom så kom även Victor ut.
Och just i samma sekund försvann smärtan och glädjen tog över.
Vilken fantastisk känsla det är att få upp sitt barn och få pussa och känna på det.
Lyckan är obeskrivlig.
Efter den fina och välbehövliga fikan hade ätits upp åkte vi upp till BB.
Den natten blev det inte mycket sömn.
Visst Victor sov väl en hel del, men det var inte helt lätt att somna som nyförlöst. Det enda jag ville göra var att titta på mitt fina barn.

Läkarkontrollen gjordes runt 11:00 och sen åt vi lunch. Efter det checkade vi ut från BB och begav oss hemåt med vår nya dyrbara last.
Vi åkte förbi leksaksaffären för att köpa en betongbil till Alexander som han så gärna velat ha en längre tid. Och så klart att han ska få en leksak när han nu blivit storebror.
På eftermiddagen/kvällen så kom både farfar och Edina och mormor & morfar på en snabbvisit.
Men det fick bli ett väldigt kort besök då vi alla var väldigt trötta.
Alexander sken upp när han såg Victor och sa:
-lillebror.
Och han har än så länge bara varit en riktigt snäll storebror och väldigt tålmodig.

Nu har det gått tre veckor sen vi kom hem och vi har väl fått hyfsat bra rutiner här hemma tycker jag.
Christer börjar jobba den 1/11 så nu ska jag klara det här själv.
Det har varit guld att Christer varit hemma så här länge och han hade lätt kunnat få vara hemma längre.
Vi har haft det supermysigt här hemma nu när hela familjen varit hemma.

Uppdaterar lite längre fram om Victors utveckling.
Och även Alexanders framsteg.


Kommentarer
Postat av: Christine Christensson Bruseborn

Jag tittade för bara en liten stund sedan efter den här uppdateringen, och har så gjort sedan Viktor kom till världen (tittar egentligen varje morgon, som en rutin) härligt att läsa att ni har det bra i den lilla stora familjen. Många, många tankar och kramar till er alla. Vi ses så snart vi kommit iordning. Nu har vi snart flyttat alla svärfars saker till äldreboendet och börjar få lite mer tid över. Vi ses snart.
Farmor, mamma, svärmor - Christine

2012-10-30 @ 23:16:01
Postat av: Christine Christensson Bruseborn

Grattis på 1 månadersDagen Viktor!

Hoppas du har det bra Sophia och att du kommit in i rutinerna. Hoppas att hela familjen har det bra. Längtar efter er men finner ingen tid just nu. Ni vet ju varför, men det är hemligt fortfarande.

Kramar och tankar i massor
Christine

2012-11-08 @ 17:10:19
Postat av: Sophia

Vi har det så bra så.
Victor sover mest hela tiden då han inte äter.
Han ligger korta stunder i babygymmet och likaså i
Babysittern.
Han somnat gott när vi har honom i bärselen.
Men vi har inte kommit in i några direkta rutiner än när det kommer till mat o sömn.
Hoppas vi kan få till en liten träff snart ändå.
Vi kan komma till er om det så bara blir någon timme. :-)

2012-11-11 @ 19:15:50
Postat av: Christine Christensson Bruseborn

Åh! Så skönt att läsa. Jag talade ju med Christer häromdagen också.....Njae, hälsa på oss blir värre, i alla fall den här veckan. Det finns ingenstans att sitta och nästan ingenstans att gå heller..... Men vi längtar efter er allesammans. Nästa vecka blir bättre. Men vi hörs av innan så ni vet vart ni ska ta vägen......
Kramar och tankar
Christine

2012-11-12 @ 07:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0