Vecka 25 nr 2

Helt otroligt att jag redan är inne i vecka 25 (6:e månaden)

Tiden springer verkligen iväg nu när vi redan har Alexander.

När vi väntade Alexander gick tiden betydligt mer långsamt och vi (jag) läste på alla möjliga "vänta barn" sidor varje dag för att läsa om vad som skedde just vid varje vecka.
Då gjorde vi ju inget speciellt efter jobbet. Nu har vi ju våra fasta rutiner med Alexander. När han har lagt sig så är vi båda oftast helt slut och slappar i soffan.

Vi var även väldigt duktiga med att ta ett kort varje vecka på magen och skriva hur jag mådde m.m men det har vi tyvärr inte gjort denna gången.
Vi har tagit en bild precis när halva tiden hade gått men det krånglar dessvärre med att lägga upp bilder på bloggen för tillfället.

Men åter till graviditeten.
Jag mår hyfsat bra.
Jag mådde rätt så illa i början men jag behövde aldrig hänga över toalettsitsen som tur var.

Det har varit lite kämpigare att äta mat. Har fått äta lite mindre och mer ofta istället. Känner mig ändå hungrig men det tar stopp tidigare än vanligt.
Jag tycker mig inte kännas vid att jag har nåt speciellt sötsug, inte nåt extremt iaf.
På kvällarna har jag mått lite halvilla och inte alls varit sugen på godis eller glass.
Men jag ser inte det som nåt negativt, snarare tvärtom.

Magen började synas ordentligt vecka 20 och magen har blivit rätt stor nu.
(enligt mig)
Det känns som magen kan jämföras med v. 30 när jag bar Alexander.

Ingen hormonrand än som jag fick sist.

Foglossningen kom smygandes väldigt tidigt också.
Kom nog runt vecka 18 lite lätt.
Har köpt ett resårband som är gott att ta på sig för att stabilisera bäckenet.
Har foglossningen i ryggslutet men även nära ljumsken.
Så det har varit lite mer besvärligt denna gång om man får säga så.
Men vissa dagar känns det mindre än andra. Så det e bra!

Jag fick börja ta järntabletter redan efter första besöket hos MVC för mina järnreserver var tydligen lite låga. Så just nu äter jag en tablett var 3:e dag.

Bebisen i magen är en väldigt livlig liten krabat och väldigt stark i sina "kickar"
Vissa sparkar är faktiskt så kraftiga att det gör ont.
Just nu känns det som jag har stora blåmärken på insidan efter alla sparkar.
Och bebisen sparkar uppåt, neråt och vänster sida. Jag tror den utövar nån sort akrobatik i min mage för tillfället. Men det är otroligt mysigt att få känna att bebisen verkar må bra där inne och har massa energi.

Alexander förstår inte riktigt att den gömmer sig en liten bebis i min mage, vilket inte är så konstigt.
Men vi pratar om det mycket och han säger "mamma bebis i magen"
Undra hur han kommer reagera när bebisen är utanför magen!? :-)


Kommentarer
Postat av: Christine Christensson Bruseborn

Med risk för att min kommentar dyker upp 2 gånger - er server strular lite....



Åh! Vad tiden går fort! Tänk vecka 25 redan, då är det ju snart höst. Njae.....vi har en härlig sommar framför oss och kanske kan värmen i kombination med fotbad i havet göra det lite mer uthärdligt för dig Sophia. Du är tapper Sophia och Alexander kommer att förstå när det blir så dags.



Många kramar och tankar till Er alla



Christine

2012-06-15 @ 07:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0