Vecka 36

MVC besök 16/3
Han är helt fixerad nu. Det gjorde riktigt ont när hon kände efter huvudet. Puh!
Alla värden var bra och hans hjärtljud låg runt 146.

Nästa besök är 26/3
Nu är besöken tätare vilket är roligt för det betyder att det närmar sig med stormsteg tills han är här. :-D

Natten till tisdagen sov jag riktigt dåligt, mådde illa och vände och vred på mig.
Christer fick lägga sig på soffan för han skulle få nån sömn.

På onsdagen gick jag hem vid lunch. Kände mig svag och orkade inte stå på benen.
Christer var hemma som tur var.
Kl. 15 satte såna jäkla förvärkar igång. Trodde jag skulle dö, så ont gjorde det.
Vi tänkte båda att "nu är det dax".
Christers pappa åkte ner till Maxi och handlade för oss och Christer packade BB-väskan.
Värkarna satt i till 21:00 på kvällen. Då gick vi och la oss för att försöka få oss lite sömn.

Men det hände inget mer den natten.


Det var ett så kallat "skrämselskott" som dom kallade det på Östra.

Vi fick övat lite iaf. :-D


Här har vi våra nya inköp som Christer såå gärna ville ha.


Idolen


Ja, va säger man?! :-D


Det är väl så det blir! :-)



Vecka 36
Du: Livmodern fyller nu nästan hela bukhålan och når upp till strax under revbenen. Du känner kanske hur livmodern ”sjunker” då barnets huvud ställer in sig i bäckenöppningen och när detta sker blir det oftast mycket lättare att andas. Trycket på magsäcken från livmodern kan leda till halsbränna, framför allt om du ligger på rygg. Bäckenet vidgar sig och smärtor i bakre bäckenfogarna samt i blygdbensfogen framtill är vanliga.
Bebisen: Barnet är nu cirka 47 cm långt och väger runt 2,7 kg. En del barn är inte större än så här när dom föds, andra bebisar kan väga så mycket som 2 kg + mer.


Kommentarer
Postat av: Christine Christensson Bruseborn

Jaha, då är "ribban lagd" för klädvalet när man tittar på det då.....Vi åker till Holland med några vänner över Påsken, så hittar jag, så hittar jag. Spännande att det närmar sig - och magen är fortfarande gullig!

Kramar till er båda

Christine "blivande farmor"

Postat av: Elese

sötaste du!! :D

Va go mage du har och av stooor den har blivit!:)

Snart är han här. Lillemannen!

Klockrena kläder-klart killen ska rocka!

Måste ses snart doll!!



Puss och kram! :)

2010-03-26 @ 15:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0