Vecka 27






Det har inte hänt så mycket under veckan som gått.
Förutom på magen då... ;-)


Dagarna rullar på och vi har båda insett att så jäkla lång tid är det inte kvar tills beräknat.
:-) (3 månader, idag).

Ååå vad jag längtar tills vi har vår lilla skatt i famnen.


Var en sväng på IKEA i torsdags och kollade på säng. Det blir nog en vit "Gulliver"
men den köper vi inte än.

Köpte en nallebjörn med inbyggd speldosa i som ska spelas för magen varje dag.
Bebisen ska tydligen känna igen låten när den har kommit til världen och det ska inbringa nån form av trygghet. 

Har börjat få ont i ryggslutet igen. Antagligen foglossning.
Jag får sitta ner och ta på mig byxor och skor.
Ibland spelar det ingen roll om jag står, sitter eller ligger ner. Det gör bara ont. :-(

Men oftast så mår jag bara fint.

Nu är det bara 5 dagar kvar tills ultraljudet. Vilket betyder att i nästa inlägg kommer ni antagligen få reda på om det är en flicka eller pojke som lurar i magen.


Vecka 27
Bebisen: Nu öppnar bebisen sina ögonlock och växlar nu mellan att blunda och att titta. Rytmen i rörelserna, andningen och sväljande är nu väl etabletat och förmågan att orientera sig rumsligt har utvecklats. Bebisen lärt sig att känna igen sin mammas hjärtrytm. Bebisen är nu ca 34 cm lång och väger mellan 900 gram och 1 kg.


Kommentarer
Postat av: Elese

Hihi:)

Jag vet vem som bor i din magge. Tuffs har fått ett andra namn=)

Goose mage du har! Pussa på den från mig..kanske=)

Då har vi nästan samma problem du och jag, med byxorna. fast ändå inte alls. Jag kom inte ur mina i kväll..åsnebakdelen av i vägen och dragskon hade knutit sig en elakartad knut vars enda utväg att få loss var genom den vassa saxen!! Hihi=)



Puss och kramar på er!

<3

2010-01-21 @ 22:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0