Vecka 26





I torsdag (7/1) var vi på rutinkontroll på MVC.
Alla värden var bra:

Blodtrycket
Blodvärdet
(vilket betyder att jag behöver inte ta något järntillskott, än.)

Vågen visade 5 kg tyngre sen början av graviditeten.
Hoppas på att det inte blir så många fler. 

Och så mätte hon magen men där vet jag inga mått. :-)

Bebisens hjärtljud låg på 150 s/m

Kändes skönt att äntligen varit där, sist var ju i september.
Man behöver bara få höra orden: "Allt ser bra ut" så e man nöjd.

Nu är det inte alls lång tid kvar tills 3D/4D ultraljudet är.
Det ska bli så spännande!


Vecka 26
Bebisen: Bebisen väger ca 650-850 gram och är cirka 31 cm lång.
Huden blir kraftigare och mindre genomskinlig, men barnet är fortfarande magert och skrynkligt.





Kommentarer
Postat av: Christine Christensson Bruseborn

Med dessa hjärtljud tror jag att det är en liten tjej i magen.....men det är bara som jag tror. Man har ju 50% chans att gissa rätt när man gissar....

Och vikten Sophia, minst det dubbla är vanligast vid fullgången graviditet. Det brukar försvinna ganska omgående efteråt, så tänk inte på vikten.

Nu är det inte långt kvar....spännande!

Kram

Postat av: Daniel

Se där ja, nu är du nästan lika stor om magen som gubben din :P

Hoppas allt är bra med er. KRAM

2010-01-13 @ 20:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0