Vecka 33

I tisdags (23/2) startade föräldragruppen. Mötet hölls på Kungälvs sjukhus i konferenslokalen "Lejongapet".
Vi var 6 par och alla ska ha i april.

Vi gick igenom vad vi ville få ut av att gå i gruppen och barnmorskan gick igenom "latensfas" och "aktiv fas"
m.m.
Nästa gång skulle vi se nån film, antar att det är en förlossning som visas då. puh!

I fredags var vi på MVC igen.
Magen hade växt så nu ligger den rätt i kurvan igen. Men järnet hade gått ner till 110 nu så hon tyckte jag skulle börja äta järntabletter.
Ska först pröva äta mer lerverpastej, broccoli och allt annat som innehåller mycket järn.

Denna gången kände hon även efter huvudet och det var nu "ruckbart" vad det nu betyder!?
Han har ju legat neråt med huvudet flera veckor nu och har högra sidan som favorit att sparka på.
Ska dit igen 16/3.




Vill inte ställa mig på vågen nu. :-(


Vårat hjärta!

Idag köpte vi en babymonitor. Det blev INTE den med kameraövervakning som Christer nog helst ville ha. ;-)
Utan nån medelklass. "Topcom babytalker 2500"
Det blir nog jättebra.

NU tycker jag iaf att tiden får gå fort för jag börjar bli trött på magen. Kan ju inte ligga på sidan lika gott längre. Måste stoppa in en kudde under som stöd. När magen är borta ska jag sova på magen... bara för att jag kan. :-)

Vecka 33 
Bebisen: Många bebisar lägger sig nu med huvudet nedåt. Om din bebis inte har gjort så – ingen fara. Bebisar testar olika lägen och kan ligga rätt ena veckan för att nästa ligga på annat sätt. Bebisen måste inte ligga rätt förrän runt vecka 36-37. Barnet väger nu ungefär mellan 1,7 kg och 2 kg och är ca 42 cm långt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0