Simning

Den 16:e december var det säsongsavslutning på babysimningen.
Då var det 3:e gången vi var där.
Denna gången övade vi på "dykkommando"
Man ser till att få Alexanders uppmärksamhet och säger sedan "Alexander o dyk" Då häller instruktören en spann vatten över huvudet. Han fixade det riktigt bra och blev inte ett dugg irriterad eller ledsen. Duktig kille!

När simningen startar igen v.2 ska vi köra riktigt dyk. Det känns faktiskt lite skrämmande att ta honom helt under vatten. Men jag vet ju att det är riktgt bra träning för honom.

Alexander gillar verkligen vattnet nu och plaskar med händerna så det skvätter över hela han själv och mig. Han sprattlar med benen och skrattar mest hela tiden.

Jag hoppas tills nästa år att han har ändrat sitt sovschema. För simningen startat 11:00, och som det är nu så tar Alexander sin förmiddagslur runt den tiden.
Så jag har fått väcka honom tidigt på morgonen för att han ska vara nysövd innan simningen.
Det har kännts lite bökigt med mat och sömn och eftersom vi åker buss till Kungälv så är det en extra tid att passa.
Men det blir nog bättre med tiden när vi fått mer rutin på det.
Och var tredje vecka så ska Christer vara med och då tar vi ju bilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0