Förkyld

Stackars lilla fina Alexander har till slut blivit förkyld.

Christer och jag har ju varit det en vecka nu och igår så blev Alexander det med.
Vi la honon redan vid 19 igår för han somnade mitt i maten då.
Då märkte vi inget utav förkylningen.

Men han vaknade sedan vid 21:30 och var jätteledsen och kunde inte alls komma till ro. Och nappen åkte ut hela tiden.
Då märkte vi att han var täppt i sin lilla näsa.
Det var bara att ta upp lillen och trösta och få ut allt snor ut näsan och sen spraya lite nässpray.
Den gjorde gott när den väl började verka.
Han var lite kinkig ett tag men sen blev han glad igen... och pigg. Puh!
Vi var jättetrötta efter gårdagens utgång och ville inget annat än gå och lägga oss. Men Alexander skrattade och sprang i sin gåstol. Bli trött onge!!!
Tillslut blev han trött och han somnade nog runt 22:30

Han vaknade några gånger under natten men då räckte det med att sätta i nappen.
05:30 blev det nässpray för att sedan sova till 8:30

Kan tänka mig att det blir lite extra sömn idag... eller inte! Vi får se.

Stackars lille Alexander att ha blivit förkyld för första gången. Snoret rinner och han nyser och hostar. Men han tar det bra tycker jag allt. Alltid glad!


<fontsize="5">Krya på dig Alexander.</font>



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0