Vecka 40


Nu är jag jäkligt trött på att vara gravid.
Vill inte vara tjock och otymplig.
Tar en halv dag bara att vända sig om i sängen.
Halsbrännan ska vi inte tala om. Den kommer lagom till att jag ska gå och lägga mig.
Gaviscon är en bra räddning, men fy va äcklig den är.

Hoppas att det det är nära nu.

Var på MVC 13/4
Då kunde hon enbart känna hans nacke. Han ligger så långt ner nu.
Mitt järnvärde hade sänkts rejält sen sist vi mätte.
Nu låg det nere på 112, sist 127
Jag har slarvat med järnintaget det senaste.
Christer köpte Hemofer till mig som jag ska ta 2 ggr/dag

När hon mätte hjärtljuden så låg dom på 160-170 vilket var väldigt högt. Jag tror att det var för hon väckte honom när hon kände o klämde på magen precis innan. Så vi fick komma tillbaka efeter 1 timme och mäta dom igen. Och då hade det gått ner till ca 140. Vilket är bra.

Nästa besök är 23/4
Men jag hoppas att vi inte ska behöva gå på det utan att vår älskling har kommit då.
Just nu känns det som om han aldrig ska komma. :-(





Vecka 40

Du: Grattis – nu är du nästan framme. Livmodern, och därmed magen, har säkert sjunkt och de flesta bebisar är vid det här laget fixerade. Livmoderhalsen mognar och utplånas. Kanske känner du av förvärkarna oftare, kanske inte. Det finns kvinnor som aldrig känner av förvärkarna. Rörelserna minskar pga platsbrist, men du ska fortfarande känna av din bebis. Ring till förlossningen om du undrar över något. Många kvinnor har nu tröttnat innerligt på att vara gravida och vill ha tillbaka sina kroppar. Andra är rädda för att byta den trygga invanda graviditeten mot det okända föräldraskapet. Känslorna kan vara ett virrvarr just nu och det kan kännas både jobbigt och underbart på samma gång. Istället för att sitta hemma och vänta (för väntan kan bli lång) så passa på att göra saker som ni inte kommer kunna göra på ett tag sedan. Läs en bra bok, kolla på videofilmer, pyssla lite, gå på bio eller ut på restaurang om ni orkar.
Bebisen: Bebisen väntar nu bara på att förlossningen ska sätta igång. Barnets bröstkorg blir nu mer framträdande, det samlar på sig mer fett och extremiteterna blir starka. Barnet väger nu mellan 3,3 och 3,7 kg och är ungefär 49-54 cm långt. Snart är det dags.


Kommentarer
Postat av: Christine Christensson Bruseborn

Trösta dig Sophia med att han har det alldeles utmärkt där han är - och ut kommer han.....

Fast jag förstår din frustration i väntan; både din och Christers. Tids nog är han här.

Kramar och tankar

Christine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0