Vecka 38

Idag är det påskafton och inget har hänt...än!
Börjar bli ordentligt otålig nu.

Igår åt jag färsk ananas som sägs sätta igång förlossningen... skitsnack!

Idag kör vi med att han får ingen uppmärksamhet. Vi tänker inte under några omständigheter klappa eller puffa på honom.
Då kanske han tycker att "det här var ju inget roligt" nu kommer jag ut. ;-)
Eller så tänker han "jaha, ingen uppmärksamhet, då kan jag lika gärna ligga kvar här o gotta mig".

Tänk om man han inte kommer förrän 42+6
Det är ju verkligen evigheter fram tills dess. (Christers födelsedag)

Jaja, han kommer när han vill. Det är bara att gilla läget att inte ha kontroll. :-(




Sömnen är väl sådär nu de senaste. Vaknar minst 2 ggr per natt.
Har svårt att hitta en gó sovställning.
Fastän jag har 6 kuddar som jag placerar ut strategiskt, blir det aldrig riktigt bra.
Christer tycker att jag bygger en mur mellan oss. haha! :-)

"Han där inne" kan inte röra sig så mycket längre. Men ena foten och knät (antar jag att det är) är det bra med kraft i. Är faktiskt lite öm just där han alltid sparkar.

Vi längtar som tusan efter honom nu.


Vecka 38
Du: När som helst är det dags. Ca 4% av barnen föds före vecka 38 och lika många efter vecka 42. 92% föds alltså mellan vecka 38 och 42.
Bebis: Nu kan bebisen öka i vikt med nära 30 gram per dag. Barnet väger ungefär 3,2 kg och är ca 48-49 cm


Kommentarer
Postat av: Elese

Till Alexander!

Söta lilla du, kan du inte komma ut nu.

Din mamma längtar efter dig så, hon tänker; skönt, snart är vi flera än två.

Och Tant Elese tycker desamma, inte bara för hon gillar din mamma..

Din mormor har ett stort bibliotek, kanske inte är de bästa man vet. Men med hjälp av en bok ökar chansen att man bli klok. :)

Din mamma säger du är en akrobat, som då och då går ner i spagat.

Din pappa är en kul kille, dricker öl i tratt när de blir ett bra tillfälle.

Blir du lika romantisk som han, kommer du va en eftertraktad man.

Då har morsan din att göra, dra opassande tjejer i dess öra.



Alex lille- komsikom!! <3

:D



2010-04-09 @ 17:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0