Äntligen är Alexander här!


Den 20 April 2010 kl. 01:27 kom lille Alexander till världen.

Han vägde 3675 g
Och var 51 cm lång.



19/4 vaknade jag 07:20 och trodde vattnet gick så vi ringde förlossningen och blev kallade på CTG-undersökning.
Enligt dom var det slemproppen som hade gått.


Måndag morgon 19/4 på Östra. Väntrummet för CTG-undersökning.


Här mäts Alexanders hjärtljud och mina sammandragningar.
Skulle trycka på en knapp så fort han rörde sig.
Allt såg bra ut och vi blev hemskickade.
 

Hemma igen. 12:27 satte värkarna igång. Då var det 10 minuter mellan värkarna. AJ!!!


Vi åkte in ca 17:00 i rusnigstrafik. Då var det nästan 2 minuter mellan värkarna.
Fy helvete vad ONT det gjorde. Puh!
Här har jag precis fått EDA (ryggmärgsbedövning). Vad glad jag är att jag tog den. :-)


Här har vår älskling kommit. Stolt pappa har precis klippt navelsträngen.


Här har barnmorskan packat in vår lille pojk i en stor handduk.


Här har vi någon som inte är helt nöjd! :-)


Alexander sussar sött!


Världens bästa killar!


Nu åker vi hem.
Första bilturen. Alexander sov gott hela vägen hem.



Pussunge!!!





Så liten! :-)




Från första värken så tog det 13 timmar tills han var ute.


Kommentarer
Postat av: Elese

Fy tusan så söt han är Sophia!

Världens finaste Alexander.

Vem är han lik? På vissa bilder dig och andra pappsen. Han är då eran iaf:)



Puss på er!!

<3

2010-04-28 @ 13:58:27
Postat av: Christine Christensson Bruseborn

Ett STORT Grattis till Er och det "Lilla Livet"

från oss alla, det är givet.....

Säg till lite längre fram när det passar er att vi kommer och hälsar på.

Alexander, ja, han ser faktiskt ut som "en alexander" - ni slipper byta till Sören.....

Kramar och tankar i massor!

Stolt farmor, mamma och svärmor

Christine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0