Vecka 11

I torsdags så var vi på "Barnmorskegruppen" i Göteborg och tog blodprov inför KUB-testet.
Fick även göra ultraljud och se den lille/lilla.
Den låg böjd som en banan. Man kunde se näsan väldigt tydligt.

Helt plötsligt blev allt så verkligt.
Det lever en liten människa i min mage.

Nu dröjer det till den 9/10 tills vi får resultatet. Vi väntar ivrigt!





Några timmar senare var vi på MVC och tog ännu ett blodprov.
vägde mig och pratade lite om jobb, hälsa & kost m.m.

Nu har jag fått ett stort blåmärke på armen efter allt stickande. Snyggt!


Samma dag hämtade vi våra ringar som varit inne på gravyr sen 090909.
Datumen då vi förlovade oss.



För 2 veckor sen började jag få ont i ländryggen och det strålar neråt.
Det är tydligen ichias och är ganska vanligt när man är gravid.
Det gör verkligem skitont. Speciellt efter en lång dag på jobbet.
Då kan jag knappt gå eller sitta. får ligga ner med en varm vetekudde.

Hoppas verkligen att det går över snart. Vill ju helst inte ha så här ont resten av tiden.
Usch!! Man har ju sett vissa hoppa runt på kryckor. Jag  vill inte vara en av dom.

Men, men det är bara att bita ihop. Att vara gravid är ju ingen sjukdom.


Vecka 11

Fostret: Fostret är ca 4,5-6 cm långt. Huvudet utgör nu den största delen av kroppen och utvecklingen går från huvudet och nedåt. Läpparna rör sig, pannan rynkar sig och och huvudet vrider sig. Könsorganen är färdiga på insidan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0