Vecka 18


Känner att jag är i en sån period nu där folk kan tvivla på att: e hon gravid
eller har hon bara lagt på sig några kilon. Nu vet ju de flesta i vår omgivning vad som väntas.
Men ändå! Man är inte van att se ut så här.


Har iallafall gått upp lite nu. Så "sötnöten" mår nog gott där inne. :-)



Nu börjar det bli lite halvjobbigt att knäppa byxorna.


Det är bara några få dagar kvar tills ultraljudet.
Det är lite pirrigt för vi längtar så att se den lille/lilla.

Undra om man kan se tydligt va det är för kön!?
Jag vill ju helst inte veta men jag vet att Christer är nyfiken så
han dör nästan. Jag vet var han kommer spana nånstans. ;-)


Dagen efter är det min 25-årsdag.


Vecka 18
Du:
Om du är förstföderska kanske du kan känna de första rörelserna nu. Men det är inte ovanligt eller konstigt om det dröjer ytterligare ett par veckor.
Fostret: Det ofödda barnet är nu cirka 18-19 cm långt och väger ca 170 gram. Fostret övar matsmältnings- och utsöndringsprocesserna genom att svälja fostervatten och låta det gå ut via urinblåsan. Tungan har redan fått smaklökar och fostret kan reagera på fostervattnets smak.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0