Vecka 34

Var tar tiden vägen?!
Är redan i vecka 34 och det är alltså bara 6 veckor kvar till beräknad datum...
Börjar att inse att det är dags att börja förbereda lite här hemma.
Tog fram Alexanders gamla bebiskläder i fredags och tvättade upp dom som ska med i ""bb-väskan"
Så pluttiga små kläder, har Alexander verkligen haft storlek 50 på sig?! :-)

Vi har köpt en spjälsäng som jag har slipat så ska Christer spraymåla den.
Ja vad ska man mer förberda... Kommer på nya småsaker varje dag.

I onsdags (15/8) var vi på MVC på rutinkoll. Han ligger ner med huvudet men han var inte fixerad och det är inte ens säkert att han blir det för att jag är omföderska. Vi får se hur det verkar vid nästa besök 28/8.

Har spanat lite på syskonvagnar på blocket. Men kan inte bestämma mig om vi kommer behöva det eller inte.
Kommer Alexander att orka och acceptera att stå på en ståbräda till och från dagis dom dagarna jag inte tar bilen?
Hur ofta kommer vi vara ute och promenera när Alexander kommer hem från dagis?
Hade ju varit skönt att slippa den extra kostnaden som en till vagn innebär, men samtidigt kanske det är värt det.
Vi får väl fundera lite till. Det finns fina begagnade på blocket till hyfsade priser.

Vi börjar längta mer och mer efter vår nya familjemedlem, men samtidigt så smyger det fram en liten ångest för mig.
Jag som älskar att sova ska bli väckt flera gånger per natt och ge fullt fokus till våran bebis...
Men om jag minns rätt så sov Alexander sig igenom nätterna redan efter 2-3 månader så jag hoppas den här lille krabaten går i brorsans fotspår när det gället sömn.
Hela familjen är ju ett gäng riktiga sömntutor. Haha!

Jag jobbar fortfarande men längtar tills "ledigheten" börjar för jag känner mig lite otymplig och blir trött fort.
Men tycker ändå att det fungerar bra på jobbet.
Har fina kollegor som är så snälla och förstående.
Är ju hungrig konstant och är tvungen att sätta mig i lunchrummet och fylla på energin säkert varannan timme. Inte tala om alla dessa toalettbesök.
Jag är iaf glad att jag har ett jobb med stor variation av arbetsuppgifter så man blir varken för mycket stillasittande eller helt slut i kroppen för att man står och går hela tiden.
Men som sagt, det ska bli väldigt skönt att gå hem på "ledighet" snart.







Kommentarer
Postat av: Christine Christensson Bruseborn

Åh Sophia! Ja, det blir en omställning till. Men kanske inte så stor som första gången. Sömntutor är vi allihopa, så förhoppningsvis får du en "repris". En extra sulky istället för en ny vagn?
Allt kommer att gå jättebra och sista tiden kommer att gå fort. Du har ju en erfarenhet den här gången som gör att du inte riktigt märker av tiden. Vila så mycket du kan - du har igen det senare.
Kramar
Christine

2012-08-20 @ 07:02:27
Postat av: Sophia

Ja, vi får verkligen hoppas på en repris och att han blir en liten sömntuta.
Vi kommer avvakta med vagn som det känns nu och se hur Alexander känner när lillebror har "tagit över" hans vagn.
Sulky kan ju faktiskt vara rätt smart att han liggandes i t.ex. bilen.
Nu är det ju inte långt kvar. :-)
BB-väskan är packad!

2012-08-30 @ 21:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0